IDEMO DALJE! Peticiju protiv plaćanja mostarine za Krčki most dosad potpisalo 1.300 ljudi, potpisivanje se nastavlja!

Web-portal Riječanin je osluškujući želje svojih čitatelja pokrenuo peticiju za ukidanje naplate mostarine za Krčki most. U nepuna 24 sata peticiju je potpisalo 1.300 ljudi, a potpisivanje se nastavlja sve dok ne dosegnemo broj potpisa koji se neće moći ignorirati!

Mostarinu za Krčki most trebalo bi ukinuti,jedinstveno je mišljenje stanovnika naše županije ali i šire. S ciljem ostvarenja ove inicijative web portal Riječanin je na traženje svojih čitatelja pokrenuo peticiju koju možete sada potpisati OVDJE, i koju ćemo priložiti materijalima koji će poduprijeti ovu inicijativu i u Saboru RH.

Nakon što su Imoćani dobili besplatan prolaz kroz tunel Sveti Ilija smatramo da treba doći do potpune obustave plaćanja mostarine na Krčkom mostu.

Tim više što je recimo Krčki most izgrađen samodoprinosima lokalnog stanovništva i kreditom otplaćenim još 1990. godine, dok država za tunel Sveti Ilija i dalje otplaćuje kredit od 600 milijuna kuna.

Peticiju potpišite OVDJE i pošaljite čim većem broju svojih prijatelja kako bi naša zajednička akcija bila što uspješnija!

Krčki most

Krčki most je lučni armirano-betonski most koji spaja otok Krk s obalom duljine 1430 mtara (s prilazima) a dio je državne ceste D102. Još je 1960. godine počela izrada studija koje su s ciljem spajanja otoka Krka i kopna predlagale više vrsta mostova pa čak i gradnju tunela ispod mora. Naposlijetku je izabrano rješenje betonsko-lučnog mosta preko otočića Sveti Marko, beogradskog projektanta Ilije Stojadinovića i njegovih suradnika Vukana Njagulja i Bojana Možine.

Radovi na izgradnji mosta su započeli u srpnju 1976. godine. Most su gradila poduzeća Mostogradnja i Hidroelektra četiri godine, te je svečano otvoren 19. srpnja 1980. godine.

Ono čime se most isticao je betonski luk od kopna do otočića Sveti Marko, duljine 390 metara, čime je u vrijeme izgradnje postao najveći takav most na svijetu. Za 85 m luk je nadmašio dotad najveći na mostu u Sydneyju, no 1995. godine nadmašio ga je most Wanxian preko rijeke Jangce u Kini čiji luk iznosi 420 metara (prema podacima Wikipedje.hr). Međutim, veliki luk je još uvijek najdulji armirano-betonski luk na svijetu.

Mostarina

Ljeti mostom u jednom danu prijeđe do 28.000 vozila, a kada se zna da iznosi cestarine variraju od 35 do 135 kuna može se izračunati o kolikim se miljunskim iznosima ubrane cestarine ovdje radi.

Mostarina je trebala biti ukinuta kada se troškovi izgradnje otplate, ali to nije učinjeno. To je s vremenom počelo izazivati velike nelagode pa i sukobe naročito između žitelja otoka i „Hrvatskih cesta“ koje su do 2007. upravljale mostom (sada je most pod koncesijom ARZ-a).

Rezultat toga je oslobađanje plaćanja mostarine za otočane. Krčki most je jedini most u Republici Hrvatskoj na kojem se naplaćuje mostarina iako je dobit od naplate već višestruko isplatila sredstva uložena u njegovu izgradnju.

Paradoksalno, umjesto ukidanja, od 7. lipnja 2012. godine mostarina je poskupjela za 15 posto.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari