NIZ ATRAKCIJA NA REPRIZAMA HVALJENE OPERE: U „Zajcu“ degustirajte barok, upoznajte Dianu Haller i psihoanalizirajte!

Događanja prethode izvedbama barokne opere „Julije Cezar u Egiptu“ 10., 12., 14. i 16. svibnja i sva počinju sat vremena prije početka opere – u 18.00 sati

Nakon premijere Händelove opere, prve barokne opere u Rijeci, „Julije Cezar u Egiptu“ (Giulio Cesare in Egitto) na Europski dan opere, 7. svibnja 2016., tijekom njenih repriznih izvedbi bit će upriličena različita događanja, uz sudjelovanje riječkih umjetnika i gostiju, za posjetitelje različite dobi i različitih ukusa.

Popratna događanja će im približiti ovu operu i baroknu operu uopće – od upoznavanja baroka, sadržaja i koncepta opere, izvođačkih zvijezda opere, dramski prikazane operne scene, gutljaja baroknog napitka…

Julije Cezar: Dario Bercich, Sonja Runje, Diana Haller
Julije Cezar: Dario Bercich, Sonja Runje, Diana Haller

Događanja prethode izvedbama 10, 12, 14. i 16. svibnja i sva počinju sat vremena prije početka opere, u 18.00 sati. Ulaz je moguć uz predhodno podizanje propusnica na kazališnoj blagajni, čiji je broj ograničen.

10.5. u 18 sati
PRVA BAROKNA OPERA U RIJEČKOM HNK!

U pratnji muzikologinje Diane Grgurić, poznatog čelista našeg orkestra Davida Stefanuttija i teatrologa Marina Blaževića provest ćemo vas kroz kazalište – od atrija, preko pozornice do garderoba, gdje će vas neposredno prije početka predstave dočekati Diana Haller. Upoznat ćemo vas s baroknom operom, od njezine forme i strukture, preko stilskih specifičnosti do posebnih tehničkih izazova “baroknog” pjevanja. Opera nisu samo Verdi, Puccini, Rossini, Bellini i Donizetti. Proširite svoje horizonte o operi prije nego doživite našu predstavu…

12.5. u 18 sati
TURBO-OPERA

Zašto volim suvremeno dramsko i autorsko kazalište, a ne podnosim operu? Zašto volim operu, ali ne podnosim suvremene režije? Hm, jesam li možda u krivu? Dođite u kazalište prije početka izvedbe naše nove operne predstave i doznajte koliko drame ima u operi, posebno baroknoj, zašto je “Frljićevo” kazalište (ponekad u suradnji s “Blaževićevim”) bliže operi nego drami, kakva je veza između hit predstava dramskog programa – Turbofolka, Hrvatskog glumišta – i operno-dramske predstave Julije Cezar u Egiptu.

14.5. u 18 sati
DEGUSTACIJA BAROKA

Barokno-operni spektakl povijesno je bio društveni – barem toliko koliko i umjetnički – događaj. Zašto biste u kazalište dolazili samo zbog užitka u umjetnosti. Uživajte s nama i u – druženju, a u tome će vam pomoći Cukarikafe. Prije prave operne poslastice, u foyeru Kazališta degustirat ćemo barokne napitke koje će nam pripremiti baristi Cukarikafea, a koje ćete moći probati i nakon opere na zajedničkom druženju u Cukarikafeu.

16.5. u 18 sati
JE LI ŽENA “KASTRAT” SUVREMENOG DOBA?

Povijest odnosa žene i kastracije dugotrajna je i složena, a od 20. stoljeća nadalje tome naročito doprinose Freud i različite psihoanalitičke škole i pravci. Također, taj su odnos posebno tematizirali i problematizirali pokreti za emancipaciju žene i njeno izdizanje na ravan subjekta.

Povod ovome razgovoru je iznimno popularna Händlova opera, odnosno, njezina specifičnost, fenomen kastrata. „Giulio Cesare“ je od trenutka postavljanja na scenu gotovo deset godina bio na repertoaru Royal Music Academy u Londonu i Senesino, čuveni mezzosopran, pjevao je pred prepunim gledalištem.

No, nije li mezzosopran ženski glas? Kako možemo promišljati klasifikacije, podjele i (spolna ili rodna) opredjeljenja?

Razgovorom se namjerava ukazati na kompleksnost s kojom višak ili manjak nekih elemenata utječe na to jesmo li percipirani kao pretežno maskuliziraniji ili feminiziraniji, a polazišne pozicije promišljanja – medicinsko-psihološka, teatrološka,kulturološka, analitičko-narativna – ocrtat će moguće rastere poimanja teme.

Gosti: Brigita Miloš, Jasminka Juretić, Sanja Bojanić, Slaven Crnić, Marin Blažević

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari
Povezani sadržaj
Nema povezanog sadržaja