RIJEČANIN BEZ KARTE UZBURKAO SUSTAV: Hrvatske željeznice: „Putnici moraju imati kartu za vlak“

Photo: Nel Pavletic/PIXSELL

Nakon što se Riječanin Tomislav Ž. 2016. godine do riječkog kolodvora vozio bez karte prijavljen je Prekršajnom sudu, no prije nekoliko dana taj je sud presudio u Tomislavovu korist.

“U novom Pravilniku nije propisano niti na jednom mjestu da je zabranjeno prevoziti se vlakovima za prijevoz putnika bez valjane prijevozne isprave, pa dakle nema pravnog kontinuiteta dispozitivne norme, a samim tim od stupanja na snagu ovog Pravilnika, tj. od 30. 9. 2017. godine djelo koje je okr. stavljeno na teret više nije prekršaj”, stoji u obrazloženju presude sutkinje Sepi. (OVDJE)

Riječanin Tomislav Ž. ukrcao se na vlak u Ogulinskom Hreljinu koji je vozio do riječkog kolodvora. Kondukteri su ga uhvatili i HŽ ga je putem odvjetničkog ureda prijavio, obrazlažući da je dotični prekršio Zakon o sigurnosti i interoperabilnosti željezničkog sustava, te bi zbog toga trebao platiti kaznu u iznosu između tisuću i pet tisuća eura.

Presudom Prekršajnog suda Riječanin je na neki način uzdrmao sustav, a povodom toga priopćenjem za medije su se oglasile Hrvatske željeznice.

S obzirom na medijske tekstove u kojima se navodi da putnici ne moraju kupiti kartu za vlak, HŽ Putnički prijevoz navedeno odlučno demantira, kako se putnici ne bi doveli u situaciju da im se u vlaku naplaćuje kazna (tarifni dodatak).

Putnik mora imati kartu za vlak, a navedena obveza definirana je Uredbom (EZ) br. 1371/2007 Europskog parlamenta i Vijeća od 23. listopada 2007. o pravima i obvezama putnika u željezničkom prometu, Zakonom o ugovorima o prijevozu u željezničkom prometu (NN 87/96) i općim prijevoznim uvjetima HŽ Putničkog prijevoza (Tarifa 101 i 103), koji su javno dostupni i obvezujući za sve korisnike usluge prijevoza vlakom. U općim prijevoznim uvjetima propisano je plaćanje tarifnog dodatka u iznosu od 500 kn za putnika koji je zatečen bez prijevozne karte.”.

Sukladno navedenom, putnici ulaskom u vlak sklapaju tzv. adhezijski ugovor te time prihvaćaju uvjete prijevoza pod javno objavljenim uvjetima koji su definirani navedenim tarifama“, piše u priopćenju iz Hrvatskih Željeznica.

U Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture u rujnu prošle godine donesen je novi Pravilnik o unutarnjem redu u željezničkom prometu, koji se nije mijenjao od 2010. kada je ministar bio Božidar Kalmeta. No izmjene koje je potpisao ministar Oleg Butković izbacile su iz Pravilnika prethodno jasno navedenu zabranu vožnje ”u vlakovima za prijevoz putnika bez valjane prijevozne isprave”, što je u pravosudnoj praksi donijelo iznenađujuće rezultate.

 

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari