RIJEKA DOBILA SMART BUS STOP: Predstavljene pametne autobusne stanice i aplikacija za jednostavnije korištenje gradskog prijevoza

Foto: Riječanin

Pametne autobusne stanice nude niz funkcionalnosti za efikasnije i ugodnije iskustvo korištenja gradskog prijevoza, a aplikacija Connected Traffic Cloud omogućava pametan javni prijevoz

Građanima Rijeke i sve brojnijim turistima od danas su na raspolaganju dvije pametne autobusne stanice koje nude niz funkcionalnosti za efikasnije i ugodnije iskustvo korištenja javnog gradskog prijevoza kao i mobilna aplikacija Pametne autobusne stanice Rijeka pomoću koje je moguće u realnom vremenu pratiti kretanje autobusa javnog gradskog prijevoza u Rijeci

Jedna od dviju pametnih stranica postavljena kod Riječkog nebodera. Photo: Goran Kovacic/PIXSELL

Dvije autobusne stanice, jedna u Trpimirovoj ulici (kod Riječkog nebodera) i jedna na Žabici (u Ulici Riva), prve takve vrste u Hrvatskoj, predstavljaju tehnološki iskorak prema povezanim pametnim gradovima budućnosti, a u pozadini cijele priče stoji šestomjesečni pilot-projekt Grada Rijeke u partnerstvu s kompanijom Ericsson Nikola Tesla, Hrvatskim Telekomom te gradskim tvrtkama Smart RI, Autotrolej i Rijeka promet.

Photo: Goran Kovacic/PIXSELL

Postavljene na dvije vrlo frekventne lokacije riječkog gradskog prometa, kod Riječkog nebodera u Trpimirovoj ulici i na Žabici (u Ulici Riva), stanice nude niz funkcionalnosti koje su danas potrebne građanima i sve brojnijim turistima u javnom gradskom prijevozu. Jedinstvenima ih čini kombinacija Ericssonove aplikacije Connected Traffic Cloud i HT-ovog koncepta pametne autobusne stanice, koji se nadopunjavaju i čine novu uslugu za krajnje korisnike. Putniku je na stanici na putem displeja na raspolaganju pregled voznog reda i mape autobusnih stanica s trenutačnim pozicijama autobusa. Rješenje se temelji na tehnologiji Interneta stvari, a prikuplja podatke Autotroleja te prikaz s ukupno 12 gradskih kamera Rijeka prometa.

Gradonačelnik Vojko Obersnel, Ivan Lupić iz tvrtke Ericsson Nikola Tesla te Saša Kramar iz Hrvatskog Telekoma. Photo: Goran Kovacic/PIXSELL

Budući da je stanica ujedno i u funkciji hotspota, putnici dok čekaju prijevoz imaju mogućnost pristupa internetu putem infrastrukture Hrvatskog Telekoma, a zahvaljujući solarnim panelima koji stanicu opskrbljuju energijom te integriranim rješenjima ostalih partnera, omogućeno im je i bežično punjenje pametnih telefona, prijenosnih računala te ostalih elektroničkih uređaja za osobnu primjenu tj. gadgeta. Senzor postavljen na pametnim autobusnim stanicama mjeri temperaturu i vlažnost zraka te tako pruža vrijedne informacije o parametrima okoliša, a u narednim fazama projekta očekuje se i dodatna integracija informacija o kulturnim događanjima te promotivnim ponudama, kao i rješenja koja se tiču sigurnosti samih putnika.

“Smart” stanica već na raspolaganju građanima i turistima. Photo: Goran Kovacic/PIXSELL

Uz pametne autobusne stanice predstavljena je i aplikacija „Pametne stanice Rijeka“ koja omogućava pametno korištenje javnog prijevoza i koja je u Rijeci po prvi puta dostupna na mobilnim uređajima. Pomoću ove aplikacije može se pratiti kretanje autobusa javnog gradskog prijevoza na mapi grada Rijeke, te doznati kad autobus dolazi na stanicu na kojoj se putnik/ca želi ukrcati. Klikom na sam autobus u aplikaciji dobiva se prikaz sljedećih stanica te autobusne linije s vremenom dolaska na stanice prema redu vožnje. Također, moguće je dobiti i druge podatke o prometu i to klikom na lokaciju web kamera, odnosno klikom na samu autobusnu stanicu, pri čemu se doznaje koji sve autobusi na njoj staju i u koje vrijeme dolaze na stanicu.

Aplikacija Pametne autobusne stanice. Photo: Goran Kovacic/PIXSELL

Aplikaciju je moguće besplatno preuzeti u trgovinama Google play i App Store, a dostupna je i putem QR koda koji se nalazi na promotivnim materijalima te displeyu dvaju pametnih stanica.

„Grad Rijeka već godinama razvija koncept pametnog grada, što uključuje osmišljavanje različitih rješenja u cilju olakšavanja svakodnevice i poboljšanja kvalitete života građana poput besplatnog interneta, gradske kartice ili pak pametnih semafora koji reguliraju protočnost prometa u gradu. Koncept Rijeke kao pametnog grada stalno se razvija pa je tako Grad Rijeka nedavno osnovao tvrtku Smart RI kao voditelja Centra kompetencija za pametne gradove kojeg čini čak 20 partnera, među ostalim i Ericsson Nikola Tesla d.d. i Hrvatski Telekom d.d., i to s ciljem razvijanja novih proizvoda za tržište poput sustava 4D inteligentne infrastrukture, rješenja za upravljanje i planiranje energetske učinkovitosti, sustava upravljanja javnom rasvjetom i slično. Upravo iz tog projekta proizašla je i suradnja oko postavljanja pametnih autobusnih stanica u Hrvatskoj i puštanja u rad danas predstavljene mobilne aplikacije, projekata koji će zasigurno građanima Rijeke olakšati korištenje javnog gradskog prijevoza pa tako i raspolaganje njihovim vremenom“ poručio je riječki gradonačelnik Vojko Obersnel.

Saša Kramar, član Uprave Hrvatskog Telekoma, istaknuo je kako će primjena pametnih autobusnih stanica omogućiti viši standard javnog gradskog prijevoza u Rijeci, smještajući ga među najnaprednije gradove u Europi.
„Rijeka postaje grad budućnosti, grad koji je povezan i pametan,“ kazao je Kramar.

Kako je istaknuo direktor rješenja za industriju i društvo u Ericssonu Nikoli Tesli Ivan Lupić, stručnjaci su globalnu Ericssonovu Connected Traffic Cloud aplikaciju po prvi put u svijetu adaptirali za korištenje na mobilnim uređajima. Izvorna inačica je već dokazana na primjenama u Švedskoj i Nizozemskoj, gdje je omogućila transformaciju urbanog gradskog prijevoza. Naglasio je kako će se kroz narednih šest mjeseci prikupljati mišljenja korisnika mobilne aplikacije, kao temelj za njezino unapređenje.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari