U NEVOLJI ZOVI 112: Riječki Područni ured za spašavanje tijekom prošle godine nazvan 102.221 puta!

U NEVOLJI ZOVI 112: Riječki Područni ured za spašavanje tijekom prošle godine nazvan 102.221 puta!

- in RIJEKA I REGIJA

Od 102.221 poziva njih 297 bilo je zlonamjerno, 43.414 nenamjenskih i 58.510 namjenskih poziva. Iskoristivost poziva bila je 60 posto

Dan jedinstvenog europskog broja za hitne službe 112 obilježava se kao u svim zemljama članicama EU 11. veljače. Broj 112 prvi put je uveden 1991. godine kako bi putnici u Europi mogli birati samo jedan broj umjesto da moraju pamtiti različite brojeve žurnih službi za svaku zemlju. Pri pozivanju broja 112 može se koristiti jezik zemlje u kojoj se osoba nalazi, no svi operateri u pravilu znaju govoriti engleski jezik.

Sustav 112 u Republici Hrvatskoj uspostavljen je 2005. godine temeljem Odluke Vijeća europskih zajednica o uvođenju jedinstvenog europskog broja 112 iz 1991. godine. Osnovna zadaća mu je prijem svih hitnih poziva na broj 112 -jedinstveni europski broj za sve hitne situacije na koji građani i turisti mogu dojaviti ugrožavanje ljudskih života, imovine ili okoliša.

Povodom Europskog dana broja 112 zamjenik župana Marko Boras Mandić i pročelnik Ureda županije Goran Petrc posjetili su PUZS Rijeka – Županijski centar 112.

Pročelnik Područnog ureda za zaštitu i spašavanje Rijeka Matko Škalamera i voditelj Županijskog centra 112 Milan Marković prisutne su upoznali s djelovanjem Sustava 112 i statistikom za 2017. godinu.

Izvijestili su da je tijekom 2017. godine bilo ukupno 102221 poziv od koji je 297 zlonamjernih, 43414 nenamjenska i 58510 namjenskih poziva. Iskoristivost poziva bila je 60 posto.

Također je izviješteno da je Centar 11911 poziv preusmjerio na 192, 1748 poziv na broj 193 i 20064 poziv na broj 194.

Zamjenik župana Marko Boras Mandić rekao je da je Centar 112 postao neizostavan čimbenik koji građanima osigurava pravovremenu informaciju i diže sve službe potrebne za intervencije spašavanja ili bilo kakvu vrstu ugroza.

Isto tako napomenuo je potrebu za edukacijom stanovništva kako bi se smanjio broj nenamjenskih poziva broja 112 i samim time smanjilo opterećenje sustava.

“Treba naglasiti da je prošla godina za Centar bila izuzetno aktivna i centar je opravdao svoju svrhu, a to je da se ljudski životi spašavaju i da mogu dobiti pravovremenu asistenciju kada je potrebna”, rekao je zamjenik župana Boras Mandić.

Zamjenik župana sa suradnicima obišao je i prijavno-dojavni centar.

Komentari