UBER STIŽE U RIJEKU! Riječki taksisti dobit će novu veliku konkurenciju

UBER STIŽE U RIJEKU! Riječki taksisti dobit će novu veliku konkurenciju

- in Rijeka

Pojava kontroverznog Ubera na riječkom taksi-tržištu zasigurno će izazvati veliku pomutnju, a za nadati se ne i incidente kakvih je bilo u Zagrebu i nekim dalmatinskim gradovima

Društvenim mrežama počeo je kolati sponzorirani oglas „preporučenog Uberovog partnera“, tvrtke Elifaz koja oglasom traži vozače iz Rijeke voljne priključiti se međunarodno prisutnom prijevozniku koji posao prijevoza putnika ugovara putem aplikacije za pametne telefone.

Oglas Elifaza nudi u privitku odmah i prijavnicu za zainteresirane čime će svatko tko ju ispuni u kratkom roku biti obaviješten o tome ispunjava li kriterije za Uberova vozača, odnosno suradnika tvrtke čiji je glavni proizvod aplikacija za pametne telefone kojom se poziva taksi, odnosno najbliži slobodni vozač automobila.

Hrvatski taksisti, napose oni u Zagrebu i Splitu, dvaput su ovog ljeta masovno prosvjedovali protiv Ubera, a na prometnicama smo svjedočili brojnim nemilim scenama jer se pojavom Ubera dosadašnji monopoli na taksi-prijevoz ruše kao kule od karata.

Izazvalo je to ubrzano propitkivanje važeće zakonske regulative koja se odnosi na cestovni (taksi) prijevoz, a nakon privremenog „zauzdavanja“ prodora Ubera na hrvatsko tržište jasno je da će odmakom vremena stvari ići sve više u prilog toj tvrki koja uslugu zasniva na modernoj tehnologiji brzog pronalaska najbližeg slobodnog vozača sposobnog i ekipiranog za obavljanje usluge prijevoza putnika.

Uber će u novom zakonu biti legaliziran

Naime, pri samom je kraju izrada Prijedloga novog Zakona o prijevozu u cestovnom prometu koji bi već u rujnu trebao krenuti u javnu raspravu, a potom i na usvajanje u Sabor. Značajniji otpori novom zakonu se ne očekuju jer su na prijedlogu zajednički radili predstavnici jedinica lokalne samouprave i Ministarstva gospodarstva, rent-a-car kuća, taksi udruženja i što je posebno važno – Ubera, donosi Slobodna Dalmacija.

Zakon bi na snagu trebao stupiti do kraja ove godine.

Iako ministar Oleg Butković još ne želi konkretno govoriti o novostima koje će donijeti Prijedlog zakona, neslužbeno se može doznati koje su ključne novosti – Uber ostaje i tretirat će se kao drugi taksi prijevoznici, s dozvolama i licencijama, a taksisti će se morati pomiriti s većom konkurencijom jer će biti znatno više dozvola. Ali, do licencija će se lakše dolaziti.

Novi zakon liberalizirat će tržište, ne u potpunosti, a u kolikoj mjeri, još je možda jedino otvoreno pitanje. Okvir još nije definiran. Dosad su jedinice lokalne samouprave imale pravo određivati koliko će dozvola biti. U praksi je to bilo vrlo šaroliko. Neki gradovi ograničavaju broj dozvola, neki uopće ne.

“Mi smo za regulativu, dozvole i licencije, ista prava za sve, da se zna što se i kako radi. Ali nismo za ograničavanje broja dozvola jer su potrebe tržišta velike. Mi smo za veće tržište jer posla ima dovoljno. Samo u Splitu ima mjesta za 5000 vozila, a sada ih je 130. Isto je i u Zagrebu, samo su brojke deset puta veće. I nitko tu nije ugrožen.

Primjer Londona je znakovit jer se zadržao jednak broj taksi vozila i nakon dolaska Ubera s čak 25.000 novih vozača. Kod nas su pojavom konkurencije pale cijene, ali se i znatno povećao broj vožnji i korisnika usluga. Više dozvola znači više posla i veće zadovoljstvo građana”, rekao je Davor Tremac, čelni čovjek Ubera za Jugoistočnu Europu, za Slobodnu Dalmaciju.

Komentari