ZA NAUTIČARE: Stiže sezona plovidbe, pripremite barke! (2)

 

Piše: Danilo Prestint

Kod uporabe neoriginalnih zračnih filtera može doći do pojave filtriranja nedovoljne količine zraka koji je potreban za pravilan rad motora. Nedostatak zraka uzrokuje povećano habanje motora  (nepotpuno izgaranje goriva) odnosno, posljedično kraći vijek trajanja motora. Nije zanemarivo da pri takvom radu motora znatno se povećava potrošnja.

Što se tiče gumenih rotora, susrećemo ih u pumpama, a natržištu rezervnih dijelova može ih se pronaći po jeftinijoj cijeni, ali izrađenih od neodgovarajućeg materijala odnosno velikih tolerancija u promjeru o odnosu prema originalnim. Iz nabrojanih razloga njihova se efikasnost znatno smanjuje, a moguća je i pojava pregrijavanja motora ukoliko ste takav rotor iskoristili za pumpu vode za rashlađivanje. i u tom slučaju smanjuje se vrijek trajanja motora, ali povećava potrošnja ulja i goriva. Dakle, svaka ušteda na ugradnji neoriginalnih rezervnih dijelova na kraju balade donosi veće troškove…

Motor brodice
Motor brodice

O termostatu kao i o vodenim pumpama treba posebno voditi brigu, jer i o njihovom radu ovisi vijek trajanja motora. Neoriginalan termostat, koji ne udovoljava propisanim granicama otvaranja i zatvaranja u odnosu na preporuke proizvođača može učiniti znatne štete. Prema tome: ako kupujete neoriginalni dio valja provjeriti temperature otvaranja i zatvaranja i usporediti ih s preporučenima.

Velika većina vikend kapetana nema osnovnog obrazovanja ili saznanja o radu motora (okreni ključ i vozi, kao da voze automobil), ali pogrešna radna temeperatura motora (prehladan ili pretopao) uzrokuje povećano habanje motora, povećanje potrošnje ulja i goriva…

Već smo se dotakli znanja o pokretanju motora: dobro podešeni sustav paljenja omogućava dobro startanje, ali i pravilan rad motora. Zbog toga potrebno je paziti na sve komponente, a pogotovo svjećice (predmnijevamo da nautičar zna koju vrstu motora ima, odnosno da li ima svjećice), platine, kondenzatore, rotor i kape razvodnika. svi se oni troše pa ih valja zamijeniti po preporukama proizvođača odnosno servisera.

Kod nazubljenih remena valja pak obratiti pozornost da budu izrađeni  od materijala otpornog na trošenje (ako ne kupujete originalne). Uz to valja brinuti i o bočnim pojačanjima remena, koja utječu na bočno prijanjanje pa se remen u slučaju neadekvatnog pojačanja prebrzo troši. kao i kod automobila treba povjeravati zategnutost remena – opet po preporukama proizvođača. Klizanje remena (naravno ne govorimo više o nazubljenim remenima) uzrokuje slabiji rad alternatora, ali i – što je mnogo opasnije- pumpe vode

(nastavlja se)

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari